Over merchandise en merchandising

Designs; ins and outs..

 

Het aanleveren van ontwerpen voor verschillende artikelen blijkt één van de moeilijkste dingen om duidelijk te omschrijven. Dagelijks worden we gebeld en gemaild welk formaat en indeling wij prefereren. Het vervelende hiervan is dat het in principe per product verschilt. Natuurlijk kunnen we altijd uit de voeten met vectorbestanden waar de tekst in lettercontouren staat, maar ik zal mezelf toch maar aan een opsomming wagen…

Zeefdruk: vector of (bij voorkeur) Adobe Photoshop CS1 met iedere kleur in een andere laag. 300 DPI op ware grootte. (voor full colour ontvangen we bij voorkeur een JPG op 200 DPI in RGB).
Borduring: JPG, 150 DPI op ware grootte is voldoende.
Buttons: Bij voorkeur onze sjabloonbestanden (Adobe .psd), anders JPG in CMYK,  300 DPI op ware grootte.
Pins: 200% JPG in 300 DPI, RGB of CMYK.
Patches (emblemen): JPG, 150 DPI op ware grootte is voldoende.
Stickers & Backdrops: altijd vector. altijd.
Caps en Beanies: JPG, 150 DPI op ware grootte is voldoende.
Relatiegeschenken: Bij voorkeur vectorbestanden, maar zolang het ware grootte op 300 DPI is kunnen we er meestal wel wat mee.
Private Label: in overleg.

Het is inderdaad verwarrend, dat weten we, maar  we hebben geprobeerd het zo duidelijk mogelijk te maken door op iedere productpagina een apart blokje met ‘aanleveren’ te zetten.

Deze post is geschreven door

Ik ben de oprichter en voormalig eigenaar van Merchandise.nl. Momenteel ondersteun ik de nieuwe eigenaars 1-2 dagen per week om resultaten te boeken op internet en het meest uit hun diverse websites te halenl. Je kunt meer over mijn diensten lezen op mijn eigen website Theuws.com. Daarnaast geef ik workshops en heb ik met vier compagnons de hardste businessclub van Nederland, de Metal BusinessClub!

Ik schreef al 346 posts op Brand Merchandise.

Volg mij: Twitter | LinkedIn