Over merchandise en merchandising

Heb jij een briljant salesidee? Win € 500,- aan promotiemiddelen!

 

tips
Ja, je ziet het goed, we loven een beloning van € 500,- aan goederen (merchandise, promotiemiddelen of relatiegeschenken) uit, voor een briljant salesplan.

Niet omdat het crisis is, in tegendeel, ons bedrijf is dit jaar gewoon gegroeid, net als andere jaren. We zijn echter nog steeds bezig met de finalestrijd van de Zibb Business Challenge, en momenteel zitten we midden in de Sales Battle. Daarnaast kan het natuurlijk sowieso geen kwaad om op nieuwe manieren sales te genereren, vandaar dat we een leuke beloning uitloven.

Onze voorkeur gaat uit naar snel realiseerbare en low cost plannen, aangezien de battle maar tot 16 oktober duurt. Let wel, als we voor die tijd het salesplan op de rit kunnen hebben is het perfect hoor; we gaan er natuurlijk niet van uit dat we voor die tijd de omzet al binnen hebben.

De criteria

Er zijn een aantal criteria waar het briljante salesidee aan moet voldoen.

  1. Geen (uitbreiding van) acties die we momenteel al voeren. Denk aan dingen als:
    • nieuwsbrieven
    • tourondersteuning
    • beursstands
    • DM
    • “voorspelbare” dingen als koud bellen, speciale aanbiedingen etc
  2. Op korte termijn uitvoerbaar. Zoals je in de introtekst al kunt lezen duurt de business challenge niet bijzonder lang (16 okt. einde sales battle, 27 november finale business challenge), dus onze voorkeur gaat nu uit naar een snel uitvoerbaar plan. Mocht je idee echter briljanter dan briljant zijn, dan maakt het ons niet uit hoe lang de uitvoering duurt en kun je alsnóg de prijs winnen.
    • Niet gericht op de muziekindustrie. Omdat onze roots in de muziekindustrie liggen zijn we daar namelijk doorlopend mee bezig, en enkele van deze plannen zijn al volop in uitvoering.
      • Hoe beter uitgewerkt, hoe gemakkelijker wij kunnen beoordelen. Dit is eigenlijk meer een tip dan één van de criteria. Spreekt voor zich lijkt me.
        • Kun je (een gedeelte van) de uitvoering voor je rekening nemen? Stuur dan een indicatieve prijsopgave mee. We hebben namelijk een budget hiervoor gerealiseerd. Als wij een beeld kunnen vormen van de kosten weten we direct of jouw plan tot onze mogelijkheden behoort.
          • Meedoen?

            Stuur je idee naar richard merchandise nl, of bel +31(0)497 555 320 voor meer informatie. Natuurlijk mag je je vragen of opmerkingen ook in de comments plaatsen. Looptijd is in principe zo’n 2 weken, dus rond 12 oktober beslissen we óf er een winnaar is, óf dat we de wedstrijd nog even door laten lopen.

            Deze post is geschreven door

            Ik ben de oprichter en voormalig eigenaar van Merchandise.nl. Momenteel ondersteun ik de nieuwe eigenaars 1-2 dagen per week om resultaten te boeken op internet en het meest uit hun diverse websites te halenl. Je kunt meer over mijn diensten lezen op mijn eigen website Theuws.com. Daarnaast geef ik workshops en heb ik met vier compagnons de hardste businessclub van Nederland, de Metal BusinessClub!

            Ik schreef al 346 posts op Brand Merchandise.

            Volg mij: Twitter | LinkedIn

          Geen reacties op “Heb jij een briljant salesidee? Win € 500,- aan promotiemiddelen!”

          1. Ulco says:

            Ik heb er wel één: Zet titels in die website van jullie zodat de site ook eens op wat anders gevonden wordt dan alleen ‘merchandise’. Kan zomaar een berg schelen en kost +/- 5 minuten.

            Misschien iets meer marketing dan sales maar als je een beetje goed gevonden wordt is sales sowieso overbodig.

            Even on-topic: Kies 500 bedrijven uit die je als klant zou willen en stuur ze allemaal een shirt/pen enz. In de goedkope uitvoering stuur je ze een variant met jouw logo als bedrukkig. Bij de dure knal je er meteen hun logo op.

            • Richard says:

              Hoi Ulco,

              Je hebt helemaal gelijk hoor; onze website is hopeloos achterhaald. Helaas verloopt de bouw van onze nieuwe site niet al te soepel en is deze al bijna 2 jaar in ontwikkeling…

              We hebben in de tussentijd echter wel productspecifieke sites gelanceerd die iets beter in elkaar zitten (zie Onze websites).

              Het aanschrijven van 500 klanten met een (met hun logo) bedrukte goodie is een optie, maar iets wat al op grote schaal gebeurt.

              Als je verder nog ideeí«n hebt, laat maar komen hoor!