Over merchandise en merchandising

Het designproces: hoe ontstaat het perfecte ontwerp?

 

Ontwerpen is een organisch proces; onze klant vertelt ons wat hij/zij in gedachten heeft en daar gaan we mee aan de slag. Soms zitten we in één keer goed, meestal komen er meerdere feedbackrondes aan te pas om van een eerste ontwerp tot een eindresultaat te komen. In dit artikel leggen we uit hoe een uiteindelijk ontwerp tot stand komt.


STAP 1

Nadat we je wensen besproken hebben (per mail, telefoon of in persoon) kunnen we aan de slag met het startpunt.


STAP 2

Naar aanleiding van deze bespreking werken we het eerste design fotorealistisch uit en sturen je dat toe.


STAP 3

Jij geeft aan wat je wel en niet bevalt aan het ontwerp, dat passen we aan, en pas als je tevreden bent gaan we verder naar stap 4.


STAP 4

We werken je design uit tot een drukklaar bestand wat je nog even ontvangt voor een eindcontrole.


STAP 5

We zijn zover, het designproces is afgerond! Nu kunnen de artikelen in productie.

Vind je dit shirt gaaf of wil je het doorsturen naar iemand die ook een beagle heeft? Je kunt dit shirt van Louie The Beagle bestellen bij BeagleUniverse!

 

Deze blogpost is opgemaakt aan de hand van een door Merchandise.nl ontwikkelde infographic over dit onderwerp. Klik hier om deze infographic in zijn geheel te bekijken.

We bespreken graag met je wat de mogelijkheden zijn voor een op maat gemaakt ontwerp. Mocht je vragen hebben dan stuur gerust een mailtje naar info@merchandise.nl of bel ons op +31 497 555 320.

Ontvang meer informatie
Voer hieronder je gegevens en je vragen in en we komen er snel bij je op terug!
mm

Deze post is geschreven door

Ik werk sinds begin 2014 bij Merchandise.nl als Lead Designer. Ik realiseer de concepten en ontwerpen voor verschillende soorten campagnes, kleding(lijnen), logo's en huisstijlen, drukwerk, websites, merchandise van bands, artiesten en festivals en maak ontwerpen voor op maat gemaakte bedrijfskleding en custom made artikelen.

Ik schreef al 18 posts op Brand Merchandise.

Volg mij: | LinkedIn

Geef je mening!