Over merchandise en merchandising

EMI-topman verklaart CD dood.

 

Op Nu.nl staat het volgende bericht;

 AMSTERDAM – Het hoofd van platenmaatschappij EMI Music, Alain Levy, heeft op een lezing in Londen verklaard dat de cd als muziekdrager is overleden. Dit meldt MarketWatch.


Volgens Levy is er voor de cd geen bestaansrecht meer, omdat zestig procent van de consumenten de nummers van een cd overzet op een pc of draagbare muziekspeler, zoals een iPod.

 

"Om een muziek-cd weer aantrekkelijk te maken moet er een toegevoegde waarde zijn", zegt Levy. "Je gaat je schoonmoeder geen mp3's van iTunes cadeau doen met kerstmis, maar we moeten creatiever zijn om onze content aan de man te brengen."

De EMI-topman verklaarde dat begin volgend jaar alle cd's van EMI zullen worden aangevuld met extra content.

Van de totale muziekverkoop in de eerste helft van 2006 bestond zeventig procent uit de verkoop van cd's. De verkoop van digitale muziek via internet bedroeg elf procent van de totale verkoop van muziek.

Natuurlijk prijzen wij ons gelukkig dat we gerelateerd aan de muziekbranche werken en dat het belang van merchandise bijna evenredig stijgt met de terugloop in verkoop van CD's. Natuurlijk is identificatie met je favoriete artiesten al heel lang een item, maar nog nooit is het zo groot geweest als tegenwoordig. Als zelfs H&M shirts verkoopt met Iron Maiden en Motí¶rhead, als Britney Spears in haar clips een Iron Maiden shirt draagt...

Merchandise = Fashion

Deze post is geschreven door

Ik ben de oprichter en voormalig eigenaar van Merchandise.nl. Momenteel ondersteun ik de nieuwe eigenaars 1-2 dagen per week om resultaten te boeken op internet en het meest uit hun diverse websites te halenl. Je kunt meer over mijn diensten lezen op mijn eigen website Theuws.com. Daarnaast geef ik workshops en heb ik met vier compagnons de hardste businessclub van Nederland, de Metal BusinessClub!

Ik schreef al 346 posts op Brand Merchandise.

Volg mij: Twitter | LinkedIn

Geen reacties op “EMI-topman verklaart CD dood.”

  1. Pim says:

    Ik koop zelf ook alleen nog maar vinyl eigenlijk. CD’s zet ik idd om en gooi ik ergens in een hoek neer ofzo.

  2. David says:

    Ach, vijftien jaar geleden werd vinyl doodverklaard en onze Pim koopt nog steeds muziek op dit ouderwetse medium. 😉

    Ik bedoel maar: zo’n vaart zal het niet lopen.

  3. Pim says:

    Ik weet het niet. Ik denk dat DVD (of Blue-Ray of HD-DVD of hoe het ook allemaal mag heten) de CD toch gaat vervangen. Ik zie namelijk geen voordelen van de CD op de DVD. Dat heb ik bij vinyl wel.

  4. David says:

    Nou, ik zie dan weer geen voordelen van het muziek beluisteren via een surroundset. Doe mij maar gewoon ouderwets stereo, net als jij kiest voor vinyl.