Over merchandise en merchandising

Het belang van stickers.

 

Ga eens na; hoe vaak is jou al een product, dienst of website opgevallen omdat je ergens een sticker ervan gezien hebt? De Nederlandse band BEEF heeft zijn naamsbekendheid bijvoorbeeld ontzettend vergroot door vrijwel heel Nederland vol te plakken met grote rode stickers, met daarop niets meer dan WWW.BEEF.NL in witte letters. Overigens kom ik nog steeds wekelijks een sticker tegen van City Pig Unit, de band waar verschillende Beef-leden voorheen in speelden.

Verschillende kunstenaars zijn hun carrií¨re begonnen met het volplakken van lantaarnpalen, om vervolgens opgepikt te worden door een galerie en wereldberoemd te worden. In Eindhoven woont een man die erkenning zoekt voor de authenticiteit van de stad en daarom honderden palen van stoplichten volgeplakt heeft.

Goed spul, stickers.

Deze post is geschreven door

Ik ben de eigenaar van Merchandise.nl. Naast dit blog (dat vakgerelateerd is) blog ik ook op Theuws.com. Daarnaast geef ik workshops en schrijf ik incidenteel voor Marketingfacts.nl.

Ik schreef al 344 posts op Brand Merchandise.

Volg mij: Twitter | Google+ | LinkedIn

Geen reacties op “Het belang van stickers.”

  1. Pim says:

    Helemaal mee eens, stickers werken geweldig. En sowieso, hoe leuk is het om alles vol te plakken met stickers 🙂

  2. emile says:

    City Pig Unit…. was dat niet die band van Rude Boy???