Over merchandise en merchandising

Op tour door Europa

 

Tegenwoordig  ‘doen’ we steeds meer tourende bands, waarvoor het leveren  van merchandise iets gecompliceerder is in verband met vervoer,  grenskwesties enzovoorts.  

Een van de meest voorkomende vragen van bands die  op tour gaan door Europa  is welke maten ze nu moeten nemen. Het antwoord daarop is grotendeels afhankelijk van een twee overduidelijke factoren;

*  gemiddelde leeftijd van het publiek
* de  landen waar de meeste optredens plaats zullen vinden

Als het mogelijk is maken we vooraf een leverschema voor de bands op basis van te verwachten verkopen, het tourschema en de grenscontroles (op het moment dat je Noorwegen of Zwitserland inrijdt is er een grote kans op controle en krijg je dus direct een aanslag voor invoerrechten, het is dus zaak te zorgen dat je op die momenten zo min mogelijk voorraad bij hebt die ook later geleverd kan worden).

Vaak vinden onze leveringen een dag voor aankomst plaats in het hotel of bij de zaal, zodat e.e.a. klaarstaat zodra de band aankomt. Tijdens een tour laten we ook altijd de zeven voor t-shirtdruk  ingeraamd staan, zodat we in geval van nood binnen enkele dagen hardlopende items aan kunnen vullen.

reverend4.jpg   reverend3.jpg    reverend2.jpg   reverend1.jpg

Hoewel deze service binnen ons bedrijf veel extra werk inhoud is het wel één van de meest genoegdoenende karweien, vooral als je je helden van weleer (zoals bijvoorbeeld The Reverend Horton Heat) mag leveren.

Deze post is geschreven door

Ik ben de eigenaar van Merchandise.nl. Naast dit blog (dat vakgerelateerd is) blog ik ook op Theuws.com. Daarnaast geef ik workshops en schrijf ik incidenteel voor Marketingfacts.nl.

Ik schreef al 344 posts op Brand Merchandise.

Volg mij: Twitter | Google+ | LinkedIn

Reacties zijn gesloten.