Over merchandise en merchandising

Social Media, van weblog tot twitter…

 

social-media
Het valt niet te ontkennen dat Social Networks en Social Media een flinke impact op het internetgebruik van zowel consumenten als bedrijven hebben gemaakt. In ons geval lopen die dingen vaak “een beetje door elkaar”, met veel van onze klanten hebben we een relatie opgebouwd die verder gaat dan die van “leverancier naar klant”, en daarnaast onderhoud ik (Richard dus) ook ‘gewone’ sociale contacten via (bijvoorbeeld) Twitter. Laat ik eens beginnen met een opsomming van de media die wij gebruiken:

  • Bedrijfspaginas

  • Persoonlijke paginas

    • Twitter (hoewel eigenlijk een echte mix tussen zakelijk en persoonlijk)
    • Last.FM
    • Linked In
    • En daarnaast heb ik privé ook een MySpace, Hyves en Facebook

Als je een beetje rondkijkt op onze diverse profielen zul je zien dat “business & pleasure” bij ons vaak mixen; ik ben namelijk van mening dat het geen kwaad kan om door te laten schijnen dat er werkelijk mensen bij ons bedrijf werken.

Om Twitter als voorbeeld te nemen; ik volg zowel bedrijven die eigenlijk alleen maar dagelijks wat links en zakelijk nieuws sturen, als bedrijven die ‘s morgens beginnen met de eerste scheet die ze gelaten hebben te tweeten, om pas op te houden met een welgemeend “Welterusten allemaal!”. Ik ben zelf van mening dat Twitter het meest interessant is als je een beetje daartussenin zit. Wat zakelijke updates, persoonlijke nieuwtjes en hier-en-daar een slowchat ertussen maakt het (naar mijn mening) allemaal best leuk.

Kortom, we zijn aardig vertegenwoordigd op de diverse Social Networks en zijn ook van plan om dit in de toekomst nog wat meer uit te bouwen met o.a. “MySpace & Facebook exclusives” (aanbiedingen alléén via deze netwerken) en zo nog wat andere dingen.

Toch vraag ik me wel eens af hoe de visie van anderen op onze brede vertegenwoordiging op het internet is. Voel je dus vrij je mening te geven!

Ontvang meer informatie
Voer hieronder je gegevens en je vragen in en we komen er snel bij je op terug!

Deze post is geschreven door

Ik ben de eigenaar van Merchandise.nl. Naast dit blog (dat vakgerelateerd is) blog ik ook op Theuws.com. Daarnaast geef ik workshops en schrijf ik incidenteel voor Marketingfacts.nl.

Ik schreef al 344 posts op Brand Merchandise.

Volg mij: Twitter | Google+ | LinkedIn

Reacties zijn gesloten.