Over merchandise en merchandising

Stage Sales & Marketing / Commerciële richtingen

 

In januari gaat onze huidige stagiair Marnix ons helaas weer verlaten, en is er dus ruimte voor een nieuwe stagiair.

Nu; je mag bij ons altijd solliciteren naar een stage die je naar eigen initiatief invult, daar heb ik hier eerder al over verteld, maar mocht je graag wat meer richting willen, here goes:

Marketing draait om de 3 D’s – Doelgroep, Doelgroep en Doelgroep ((c) Jeroen van Eck)

Als je een commerciële studie volgt zijn er 2 dingen écht belangrijk: je moet kunnen verkopen, en je moet leren om je doelgroep te bedienen.

Nu; onze doelgroep is nogal breed. Neem nou bedrukte t-shirts; die worden gebruikt voor bedrijfskleding, bands, vrijgezellenfeesten, en nog wel 100 andere toepassingen. Of spandoeken, die zie je echt overal (er heeft hier ooit iemand gewerkt die ze geteld had onderweg van kantoor naar huis. 20 minuten rijden, hij zat over de 50).

We hebben hier dan ook veel ‘productgestuurde’ bestellingen; mensen zijn op zoek naar een product, komen bij ons terecht, en bestellen dat product. Veel van die klanten komen er daarna achter dat we véél meer voor hun kunnen maken dán dat ene product dat ze op dit moment nodig hadden, en komen terug.

Alles kan.

Het dilemma waar wij heel vaak mee zitten, is dat bij ons ‘alles kan’. Ik heb een klein opdrachtje voor je zodat je wellicht beter snapt wat dat dilemma inhoudt: “Bedenk eens iets“.

Is het gelukt? Of gebeurde bij jou hetzelfde als er bij vrijwel iedereen gebeurt: je eerste gedachte was “JA WAT DAN?”

Jouw opdracht: selecteer een doelgroep, en bedien die.

Goed, het ging hier dus over jouw stage, en wat die in gaat houden.

Jij krijgt van ons de gelegenheid om een doelgroep te kiezen die dicht bij je ligt, en om die te gaan bedienen. Enkele voorbeelden van zulke doelgroepen: voetbalclubs, disputen, bands, festivals, een beursorganisatie enz.

Daarvoor kun je de volgende instrumenten inzetten:

  • Een ‘eigen’ website (één van onze bestaande sites, of een nieuwe) naar jouw idee (en evt ontwerp)
  • Je wordt auteur op dit weblog en gaat wekelijks vertellen over je stage (zoals Marnix dus)
  • Eventueel krijg je de mogelijkheid om te adverteren in Google met AdWords
  • Je mag fysiek promotiemateriaal ontwikkelen en laten produceren
  • Je krijgt enorm veel creatieve vrijheid (met begeleiding)
  • Wat je verder nog wil is waarschijnlijk in overleg ook mogelijk

Je stagebegeleider ben ikzelf, en ik verlang voornamelijk van je dat je ambitie hebt en wat wil leren van je stage.

Solliciteren doe je per mail

Wil jij onze volgende stagiair(e) worden? Stuur me dan een mail op richard@merchandise.nl, vertel me in het kort wie je bent en waarom ik je uit moet nodigen voor een gesprek.

Belangrijk: Ons bedrijf is niet gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer, de enige rechtstreekse verbinding is met de bus vanuit Eindhoven, reistijd plm 1 uur

Ontvang meer informatie
Voer hieronder je gegevens en je vragen in en we komen er snel bij je op terug!

Deze post is geschreven door

Ik ben de eigenaar van Merchandise.nl. Naast dit blog (dat vakgerelateerd is) blog ik ook op Theuws.com. Daarnaast geef ik workshops en schrijf ik incidenteel voor Marketingfacts.nl.

Ik schreef al 339 posts op Brand Merchandise.

Volg mij: Twitter | Google+ | LinkedIn

Reacties zijn gesloten.