Over merchandise en merchandising

t-shirts, merken en keuzes.

 

Regelmatig vragen mensen ons welk t-shirt ze nu het beste kunnen kiezen voor hun merchandise. Ik ga er nu vast even kort op in, waarschijnlijk volgen er in de toekomst nog diverse updates over shirts en types.  

Uit mijn hoofd weet ik niet eens hoeveel merken t-shirts we leveren. Dat hoeft (gelukkig) ook niet, aangezien we over het algemeen toch meestal de volgende merken (en types) verkopen:

Fruit of the Loom: Waarschijnlijk de bekendste. Prima shirts die jarenlang meegaan en de standaarduitvoering (FotL Valueweight) valt over het algemeen ook netjes binnen de ‘Europese’ marge (je hebt normaal Large? neem nu dan ook maar Large). Nadeel vind ik persoonlijk dat de zwarte shirts niet zo diepzwart zijn als die van andere merken.

B&C: Hebben te kampen met een mindere productie aan het begin van deze eeuw. Het merk is echter aan een flinke inhaalslag bezig en onderscheidt zich vooral qua kleuren en nette snit. Shirts vallen iets krapper dan Fruit of the Loom en sluiten ook iets nauwer aan de nek. Standaard leveren we Exact 150, maar onze klanten kiezen vaak voor Exact 190 (iets zwaardere kwaliteit).

Gildan: Mooie shirts, goede kwaliteit. Echter niet de goedkoopste en vallen nogal ruim (je hebt normaal Large? Probeer eens of een M je past?). Kleuren zijn mooi fel en goed, vallen ook mooi rond de hals. Ook hier wordt vaak voor een type gekozen dat net boven de standaardkwaliteit valt (Gildan 2000 i.p.v. Gildan 5000).

American Apparel: Niet goedkoop, maar je krijgt er wat voor terug. Mooie snit, breed assortiment, kwalitatief supershirts, en, zeker niet onbelangrijk, gegarandeerd sweatshop vrij. Waar we dit helaas niet van alle merken kunnen garanderen zijn alle shirts van American Apparel ook “American Made In Downtown L.A.”.

Wellicht maak ik de keuze hiermee niet gemakkelijker, maar in ieder geval weer wat richtlijnen en tips bij het kiezen van de merch die bij je past.

Deze post is geschreven door

Ik ben de oprichter en voormalig eigenaar van Merchandise.nl. Momenteel ondersteun ik de nieuwe eigenaars 1-2 dagen per week om resultaten te boeken op internet en het meest uit hun diverse websites te halenl. Je kunt meer over mijn diensten lezen op mijn eigen website Theuws.com. Daarnaast geef ik workshops en heb ik met vier compagnons de hardste businessclub van Nederland, de Metal BusinessClub!

Ik schreef al 346 posts op Brand Merchandise.

Volg mij: Twitter | LinkedIn

Reacties zijn gesloten.