Over merchandise en merchandising

Maak het je klant gemakkelijk; bied online support!

 

online
Enige tijd geleden hebben wij besloten onze websites te voorzien van een directe chat-mogelijkheid, om het onze klanten gemakkelijk te maken vragen te stellen (zie hier op het blog de knop onder ons logo). Aangezien we (tijdens kantooruren) in principe altijd met minimaal 4 personen aan onze PC’s gekluisterd zitten is er altijd wel iemand “vrij” die direct de vragen van de klant (live dus) kan beantwoorden.

Hoewel onze e-mail responsetijd gemiddeld ook onder de 4 uur ligt (wederom, tijdens kantooruren dus), merken we aan onze klanten dat ze enorm te spreken zijn over deze manier van communiceren. Hieronder enkele reacties die we de laatste tijd in de chat gehad hebben omtrent deze service:

Almar:
daarnaast nog een compliment voor jullie: deze manier van info verstrekken werkt super!

Roland:
Wat een grandioze service !!!!!!!!!!!

Frank:
fijn! super service!

Daphne:
dit is wel ontzettend leuk!

In veel gevallen kunnen we tijdens de chat alle vragen die onze klanten hebben beantwoorden, en vaak maken we ook direct een offerte welke we zowel direct in de chat naar de klant toe sturen, als per e-mail zodat ze meteen een referentie hebben (die gemakkelijk te beantwoorden is).

Ik durf met zekerheid te stellen dat het toevoegen van een Online Support mogelijkheid voor dienstverlenende bedrijven zoals het onze een van de allerbeste services is die je kunt bieden; de drempel om contact op te nemen is nóg lager dan bij e-mail (je hoeft alleen je naam en een vraag in te vullen om direct te kunnen chatten), de tijd die er nodig is om vragen te beantwoorden is aanzienlijk korter dan bij “op-en-neer mailen”, en er is direct sprake van een stukje menselijk contact, wat mijns inziens in dit digitale tijdperk belangrijker is dan ooit.

Heb je een dienstverlenend bedrijf en continu bemande systemen? Chat toevoegen!

Ontvang meer informatie
Voer hieronder je gegevens en je vragen in en we komen er snel bij je op terug!

Deze post is geschreven door

Ik ben de eigenaar van Merchandise.nl. Naast dit blog (dat vakgerelateerd is) blog ik ook op Theuws.com. Daarnaast geef ik workshops en schrijf ik incidenteel voor Marketingfacts.nl.

Ik schreef al 344 posts op Brand Merchandise.

Volg mij: Twitter | Google+ | LinkedIn

Reacties zijn gesloten.