Over merchandise en merchandising

Bedrukte T-shirts nabestellen, is dat dan véél goedkoper?

 

Deze vraag krijgen wij (natuurlijk) regelmatig en helaas voor onze klanten moeten we deze dan negatief beantwoorden; néé, het is niet veel goedkoper, slechts een beetje. We kunnen over het algemeen namelijk alleen de “film” (zie dit artikel over het voorbereiden van full colour bedrukte shirts voor uitleg) hergebruiken, en voor tourende bands meestal ook de zeef.

Voor de rest is er net zoveel voorbereidend werk voor 50 shirts als voor 500 shirts; per kleur moet je rekenen op plusminus 30 minuten. Na de voorbereidingen hebben we een capaciteit van 100 à 250 shirts per uur, wat dus inhoud dat we voor een shirt met 4 kleuren ongeveer 2 uur bezig zijn met de voorbereidingen. Moeten we dan 50 t-shirts bedrukken dan zit er in onze shirtprijs dus 2,5 uur werk doorberekend, zijn het er 100 dan is dat ongeveer 3 uur werk en 250 ongeveer 4 uur.

Ik maak er voor het gemak even een rekensom van met makkelijke bedragen; stel we tellen 20 euro per uur werk; dan zouden er dus bij 50 shirts 50 euro (1 euro per shirt), bij 100 shirts 60 euro (60 cent per shirt) en bij 250 shirts 80 euro (32 cent per shirt) aan kosten bijkomen. Dat blijft dus zo, óók bij nabestellingen.

Je krijgt bij ons dus wel korting op nabestellingen, echter is deze niet enorm. Mocht je vragen hebben dan kun je natuurlijk contact opnemen.

ps. de genoemde voorbeelden heb ik puur voor de uitleg gegeven; er kunnen hieraan dus geen rechten ontleend worden.

Mocht je op zoek zijn naar bedrukte t-shirts, neem dan gerust contact met ons op via +31(0)497 555 320 of onderstaand formulier:

Ontvang meer informatie
Voer hieronder je gegevens en je vragen in en we komen er snel bij je op terug!

Deze post is geschreven door

Ik ben de eigenaar van Merchandise.nl. Naast dit blog (dat vakgerelateerd is) blog ik ook op Theuws.com. Daarnaast geef ik workshops en schrijf ik incidenteel voor Marketingfacts.nl.

Ik schreef al 344 posts op Brand Merchandise.

Volg mij: Twitter | Google+ | LinkedIn

Reacties zijn gesloten.